A PTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 1. SZ. Általános Iskolája magyar - és drámatanárként hiszek az új utakban és a fejlődésben, s az motivál, hogy ösztönözhetem a velem kapcsolatba kerülő diákokat, szülőket és kollégákat is.
Az Irány a PTE! Kulturfesztiválon a programrészem címe:
"Képben csak talán, s csupán a lényeget" - A videófeleletek magyarórai használata Arany János: Toldi c. művéhez kötődően
Az iskolában, a tanórákon történeteket osztunk meg egymással, de a közvetítő közeg már más, mint korábban. A 21. századi elejének gyermekei képközpontú, megosztással teli világban szocializálódnak, ahol minden pillanatot rögzítenek. A képek, videók megalkotásával egyfajta nyelvi konstrukciót is létrehoznak, s emiatt úgy tapasztalom, hogy a szövegértési és szövegalkotási kompetenciáik fejlesztését ezen a szűrőn keresztül (is) lehet fejleszteni. Vétek lenne nem kihasználni ezt a tendenciát, ezért, hogy tartós motivációt érjünk el és megváltozott nézőpontból fejlesszük a velünk együttműködő diákokat. Tágítanunk kell az értelmezés horizontját. Így jön képbe a videófelelet, amely a digitális történetmesélés innovatív, tanulástámogató tanulásszervezési stratégiájaként, online és offline térben használva is változatos, leggyakrabban a magyarórán előforduló történeteink feldolgozására is alkalmas módszert ad. S közben még jól is érezzük magunkat.